www.nutrivital.hu – táplálékkiegészítők

Készletkisöprés. Már csak 15 db termék készleten !

+36 20 529 3820

Kosár (0) Bezárás

Nincsenek termékek a kosárban.

Készletkisöprés. Már csak 15 db készleten!

Kosár (0) Bezárás

Nincsenek termékek a kosárban.

Home Bejegyzések Fogyókúra Hogyan legyen jó(l) nő ? - a női hormonok és azok befolyásolása

Hogyan legyen jó(l) nő ? – a női hormonok és azok befolyásolása

Most azokhoz a hölgyekhez szeretnék szólni, akik egészségesek és szeretnék megelőzni a hormonális egyensúlytalanság kialakulását. Ha Ön is közéjük tartozik, nagyon szerencsés. Sok más dolog mellett, azért is, mert a szakorvos eddig nem diagnosztizált Önnél hormonális betegséget. Jó hír, hogy egyes ételek fogyasztása, vagy nem fogyasztása segíthet, hogy ez így is maradjon.

Szeretném egy kicsit rendezni a gondolatait. Kíváncsi, hogyan függ össze a táplálkozásunk a nőiességgel? Biztos Ön is észrevette már, hogy mennyire befolyásolja a libidót, a termékenységet, a jó kedvet, és persze a nőies alakot, hogy mit adunk a testünknek, amikor éhes.

Ezzel nincs egyedül

Rengeteg nőt érintenek napjainkban különböző hormonproblémák és egyéb hormonális egyensúlytalanságok. Edzőként fontosnak tartom az egészség megőrzést, ezért is izgalmas számomra a táplálkozás területe. Az évek során Bartha Ákos élelmiszerbiológus, táplálkozás kutató több előadásán és képzésén részt vettem, amelyek rengeteget segítettek nekem és a vendégeimnek is a helyes táplálkozási alapelvek megértésében. Nagy örömömre szolgál, hogy részt vehettem a legátfogóbb képzésen is, ahol az életmódváltás megkönnyítését segítő módszereket is elsajátítottam.

A szénhidrát bevitel fontossága

Ha eddig nem tette, akkor mostantól fordítsa a figyelmét a megfelelő szénhidrátbevitelre. Fontos, hogy milyen forrásból származik, vagyis teljesértékű keményítő legyen. Például hűtő- hideg, párolt rizs, hideg burgonyasaláta, zöldebb, éretlenebb banán, ezek a szénhidrátok közül a rezisztens keményítők közé tartoznak. Ezek olyan prebiotikumok, amelyek az Inzulinrezisztencia csökkentésére vagy megoldására a legjobb megoldást nyújtják. Felhívnám a figyelmet arra is, hogy mellé gyökérzöldségeket együnk, ne korpovit kekszet és diétás zsömlét.

Ha esküvőre, strandszezonra, vagy bármilyen eseményre készül, 3 hónapnál tovább, akkor se diétázzon, ha nagyon beleszeret a lefogyott alakjába. Tegyük fel, hogy 140 gramm alá viszi tartósan a szénhidrátot, ezáltal könnyen pajzsmirigy alulműködést provokálhat ki, aminek a hízás lehet az első tünete.

Miket együnk általánosságban?

Együnk magas tápanyagsűrűségű ételeket, vagyis színanyagokkal teli ételeket. Például ilyen az édesburgonya, piros paprika, a sütőtök és még sokan mások. A polifenoloknak, azon belül is a flavonoidoknak nagy szerepe van az inzulinrezisztencia kezelésében, ilyen vegyületek vannak a keresztesvirágúakban, amelyek kivezetik a felesleges ösztrogént a szervezetből.

folyik a csapvíz

Az ösztrogén metabolizmus egyensúlyának felborulása komoly gondokat okozhat, ezért azzal segíthet magának a legjobban, ha kevesebb vegyszert használ otthon és kerüli a palackos víz és a csomagolt „élelmiszerek” fogyasztását. A petrezselyem, bazsalikom, és egyéb zöldfűszerekben rengeteg króm van, ami szinténhatással van a vércukorszintünkre. 

Fogyasszuk őket bátran!

Egészséges zsírok

Sokat hallotta már, hogy egyen egészséges zsírokat? De miért, és melyek azok, mennyit, mikor, hol…? Kezdjük azzal, hogy a nők számára azért is rendkívül fontosak, mert befolyásolják a termékenységet. Ami a nőknek kell, sok más dolog mellett persze, az az Omega 3 és az Omega 9, tehát például a pisztráng, lazac és az olíva olaj. A mumusokat, vagyis az Omega 6 tartalmú ételeket jobb csökkenteni, mielőtt kiváltanák a relatív ösztrogén dominanciát, a pajzsmirigy gyulladást egy kis inzulinrezisztencia társaságában.

Példa a helyes étkezéshez

Ön is szeretne egészséges hormonrendszert? A szénhidrátfogyasztás esetén fontos a glikémiás terhelés csökkentése. Nézzünk egy példát egy rohanós hétköznapon, hogyan oldjuk ezt meg! Este megfőzi a rizst, amit utána hűtőbe tesz. Az egyszerűség kedvéért szendvicset készít, mégpedig úgy, hogy egy algalapba, rizspapírba, vagy kukoricából készült tortillába tekeri a rizst. Zsírforrásként tesz bele kókuszolajat, vagy tisztított vajat. Rostnak nyers zöldségeket, lactofermentált zöldségeket és, ha még belefér a tortillába, halat, májat vagy húst is. Ezt elvihetjük magunkkal a munkahelyre vagy egy hosszabb útra is.
Nem érdemes tehát sokáig drasztikusan diétázni, mert pajzsmirigy alul működés lesz a vége.
Persze más gond is okozhatja ezt a betegséget, például a jódhiány, amiről egy következő
cikkemben fogok írni.

Ha pedig mindezt szeretné személyreszabott formában élvezni, látogassa meg életmód program oldalunkat, és olvassa el a részleteket:

-Tamás Lilla

Ezek a cikkeink is érdekelhetik:

Kapcsolódó cikkeink

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük